Jak zjistíme dosah online reklamy


Každé marketingové oddělení potřebuje vědět, zda metoda propagace, kterou zvolili, skutečně funguje. To však leckdy není tak jednoduché posoudit. Naštěstí dnes máme díky internetu k dispozici nástroje, o kterých jsme si mohli dříve nechat jen zdát.

 

V první řadě je potřeba říci, že valná část reklam se přesunula právě do virtuálního prostoru, především proto, že zvláště mladí lidé se již tak moc nedívají na televizi, ani nečtou časopisy. A proč by také měli, když se vše mohou dozvědět na síti, a také se zde můžou podívat prakticky na jakýkoliv film, který si vyberou. Je pochopitelné, že si tuto rychlejší a pohodlnější možnost zvolí, a pokud chtějí firmy prosperovat, musí je sem následovat. To je ostatně důvod, proč došlo k tak masivnímu rozšíření nejrůznějších druhů internetových reklam. Důležité je však zjistit, zda skutečně fungují.

 

součástí internetu je i reklama

 

Jedním ze základních ukazatelů, které máme, je počet zhlédnutí reklamy. Ten nám jasně říká, kolik lidí naši reklamu vidělo. To je základní parametr, se kterým pak můžeme pracovat, a podle kterého se můžeme ujistit, zda je náš marketingový přístup skutečně účinný. Není tedy divu, že je to jedna ze statistik, kterou manažeři chtějí vědět.

 

internetový obchod

 

Důležité pak také je, kolik lidí z těch, kteří danou reklamu viděli, na ni skutečně zareagovalo. Pokud se například jedná o tu standardní, která vás po kliknutí na ni přesměruje na webovou stránku dané firmy, pak tím základním je počet kliknutí. Kolik lidí z těch, kteří ji viděli, s ní interagovali, a kolik jich ji ignorovalo? Zde samozřejmě také záleží na tom, na kterém webu se naše propagace zobrazila, zvláště pokud cílíme na poměrně úzkou skupinu zákazníků.

 

Také se může měřit samotný počet návštěv našeho webu – zvýšil se poté, co byly dané reklamy vpuštěny do sítě? A pokud ano, o kolik? Všechny tyto statistiky jsou velmi důležité, avšak všimli jste si, že nebyla řeč o zvýšení prodeje? To proto, že ten v tomto případě závisí spíše na webové stránce samotné, a to je na jiné téma.